Schweiz by ärtiss..!

Ni må tycka att jag kryddar en del, men med handen på hjärtat, här finns absolut ingen salt eller peppar.. Även fast storyn är både crazy och galen så är allt direkt taget från ärthjärnans tripp in schweizzzz...!



Allt börjar med att tåget silar sig fram på öresundsbron och jag vågar nästan till hundra säga att en snigel rörde sig fortare bredvid, va något knas på linjen.. Så väl framme på Kastrup fick man springa med benen över axlarna för att ta ett trestegshopp in i flyget precis till takeoff!..


Väl framme i Schweiz möter jag upp Patrick, the headcoach för Zug United, han hade en skylt där det stod emelie..
Jag förklarade snabbt för honom att I dont eh..eh.. like when people call me emelie.. Engelskan var fruktansvärt knackig i början, fyy!.. Sen kom ja på mig själv, vilken idiot skäller i mildrare grad, eller säger till någon annan för att dem håller upp en skylt med ens namn.. Så ja kände det va dags att jämna upp det och vara snäll, så jag börjar berömma hans bil något så fanatiskt mycket, trots att det bara var en bmw! ;)

Det värsta är att det kan bli så fel, när man inte hittar orden på engelska.. :O
Speciellt när jag råkade ta tränaren på rumpan..




Sen var vi på restaurang, som för övrigt skulle servera sallad, alltså det var bokstavligt talat bara sallad, sju salladsblad dränkte i dressing för hundra spänn! :O
after that så träffade jag dra på trissor en svensk mitt i staden..  Fatta, lite smått chockad liksom när jag hör en person säga: -Är du från Sverige?.. Hur han såg det vetti tusan, men han har kanske sett något mästerskap från plockepinn-vm?? :)
Han var från götet, jobbade som trädgårdsskötare i Schweiz och tjänade tydligen storkovan på det!.. Ja jisses, men så får han kanske rabatt dessutom?? ;)

Efter det pyyyste vi till stadíum för hockey-vm match!.. Mellan finland och danmark..
Danskarna chockad ordentligt i början, men pucken letade sig så småningom rätt och finland vann rättvist.. Finska fansen gick på att jag var finne, försökte prata som dem i muumindalen! ;) hahaha..




Dum som man är så skulle jag gå bort till några tvapparater för att kolla sveriges resultat.. Förresten så dök Linnea Lexe upp på hockeymatchen, så skönt att få prata några ord svenska mitt i allt englishtalkande!.. Hur som helst ställer jag mig o tittade på tvapparaterna och inser inte att jag kollar in i studion, där inspelning sker.. En vakt kastar sig över mig och jag viskar.. :- What?.. Och han svarar :-You´re not allowed to be here! Jag säger:- But I only want to know the results from Swedens game!.. -No, you dont svarar vakten!..Nej tro fanken att jag inte ville, förlust mot lettland är inget att hänga i plommonträdet! :@

En spelare från Zug United, Mietä var också på matchen, henne följde jag med hem efteråt till hennes familjs farm, en bondgård mitt bland bergen.. Vilket välkomnande jag fick, av buddy, deras hund, isch, han bet mig!!!!!!.... klen e ja! ;)
Ska aldrig klappa en hund mer, förutom tyson!.. Japp, buddy bet mig när ja skulle fram och klappa han varpå Mietä säger att han inte gillar främlingar..Okej, det kunde du inte sagt tidigare när du tog fram hunden till mig?..haha..

Vaknar tisdagmorgon, vet att Mietä stuckit till jobbet redan klockan sex på morgonen och att hennes föräldrar inte kan ett ord på engelska!..
Frukosten gick inte smidigt men den funkade, vågade dock inte prova allt det inhemska som de ville bjuda på.. Jobbigt nog förstod det inte ens ett -no, eller skakning på huvudet! :P haha..
Å glodde som korpar på mina fossingar, bara för att jag tagit av mina skorna, hövligt tyckte jag..men inte dem! :O

Sen kom Patrick och vi åkte runt i match o träningshallarna och kollade massa annat, typiska turistställen, europas dyraste gata med mera.. Å sen äntligen dags för käk, vi två plus linnea som dök upp, vågade mig på en special schweizisk rätt dock med det säkra kortet french fries! ;)
Men sjukt störande att folk får röka på restauranger, de hostar verkligen rök rätt i fejjan på en, hej matlust liksom??..

På kvällen åkte jag med patrick och andretränaren till sportchefen och hans frus lägenhet!..
För att käka massa gott och snacka både seriöst och massa trams! :P
Dem hade massa ikeaprylar, lite stolt blev ja då måste jag säga! haha..

Men tack alla ni som visste att man skulle småkyssas 3 gånger när man hälsar och säger adjö, tog time to fatta för mig och de andra fick ett gott skratt! Kunde väl sagt det till mig innan jag åkte dit??! :)

Schweiz by ärtis..




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0